Korai fejlesztés

Annak, ha egy ember

nem tart lépést a társaival,

az lehet az oka, hogy más ritmust hall.

Hagyni kell, hadd lépjen arra a zenére, amit Ő hall,

 bármilyen lassú és távoli is a dallam.

 

Minden gyermek egy különleges emberi lény, aki élete során a fejlődés mérföldköveit különböző módon és időben éri el. Az első életévekben gyors ütemű változások történnek, melynek minősége hatással van egész életünkre. Az idegrendszer szerveződésével először az általános, majd a családilag öröklött egyéni képességek bontakoznak ki, amelyhez harmonikus kapcsolatrendszerre, optimális biológiai és környezeti feltételekre van szükség. Mindkét irányú veszélyeztetettség lassítja a fejlődés harmóniáját. Csecsemő-és kisgyermekkorban a sérülés arányától függően ez a kóros folyamat még jelentős mértékben kiegyensúlyozható, visszafordítható. Ez a korai intervenció feladata. A kora gyermekkori intervenció a 0-5 éves korú eltérő fejlődésű gyermekek tervszerűen felépített programja, melyet olyan speciális szolgáltatások összességének tekinthetjük, amely a várandósságtól a gyermek iskolába lépéséig tartó időszakban a gyermekre és családjára irányul. A koragyermekkori intervencióhoz köthető komplex gyógypedagógiai fejlesztés keretén belül a gyermek életkora, állapota és a sérülés specifikussága szerint különböző terápiákat alkalmazunk, amely a pedagógiai szakszolgálati tevékenységek közül a korai fejlesztés és gondozás tevékenység keretén belül valósul meg.

 

Keresés az oldalon

Legutóbbi hozzászólások